2024-2025
PREVENIREA BULLYING-ULUI ȘI A VIOLENȚEI ȘCOLARE – înscrieri în derulare
STRATEGII EDUCAŢIONALE INCLUZIVE – înscrieri în derulare (calendar actualizat)
Pregătirea pentru susţinerea examenelor de definitivat şi titularizare în învăţământ a cadrelor didactice din învăţământul preșcolar (PDTP) – înscrieri încheiate
SISTEMUL EDUCAȚIONAL ÎN RELAȚIE CU PNRR – – înscrieri în derulare
STRATEGII EDUCAŢIONALE INCLUZIVE – înscrieri în derulare
MANAGEMENTUL CLASEI DE LICEENI – înscrieri încheiate
STAREA DE SĂNĂTATE A ELEVILOR ȘI ACORDAREA PRIMULUI AJUTOR – înscrieri încheiate
Inteligența emoțională la copii și adolescenți- înscrieri încheiate
Evaluarea externă a calității în unitățile de învățământ preuniversitar – înscrieri încheiate
MANAGEMENTUL ACTIVITĂȚII DE SECRETARIAT – înscrieri încheiate
Utilizarea STEAM în educația pentru științele oceanice – înscrieri încheiate
Inițiere și ghidare în Didactica Limbii Engleze – înscrieri încheiate
Educația împotriva discriminării, antisemitismului și discursului instigator la ură: provocări și repere – înscrieri încheiate
Didactica predării educației fizice și sportului – înscrieri încheiate
Metoda C.L.I.L – învățare integrată a limbii străine în grădiniță – înscrieri încheiate
Ghid de completare a RAEI – înscrieri încheiate
PLANUL DALTON – înscrieri încheiate
CONSILIERE SI ORIENTARE- înscrieri încheiate
ARGUMENTARE, DEZBATERE ȘI GÂNDIRE CRITICĂ – înscrieri încheiate
Curs ETIC – ACET – Abilitare curriculară pentru educație timpurie – ianuarie 2025 – înscrieri încheiate
STRATEGII DIDACTICE PENTRU UN TRASEU METODIC OPTIM – înscrieri încheiate
Curs ETIC – ACET – Abilitare curriculară pentru educație timpurie – înscrieri încheiate
CONSILIERE SI ORIENTARE – înscriere încheiate
EVALUAREA – PARTE A STRATEGIEI DIDACTICE – înscrieri încheiate
LE CLIMAT DE CLASSE : LES INGREDIENTS NECESSAIRES – înscrieri încheiate
2023-2024
DEZBATERE, ORATORIE ȘI GÂNDIRE CRITICĂ – înscrieri încheiate
STRATEGII DIDACTICE PENTRU UN TRASEU METODIC OPTIM – înscrieri în derulare
Curs ETIC – Abilitare curriculară pentru educație timpurie – înscrieri încheiate
Pregătirea pentru susţinerea examenelor de definitivat şi titularizare în învăţământ a cadrelor didactice din învăţământul preșcolar (PDTP) – înscrieri încheiate
Tehnici psihodramatice – curs reprogramat
eTwinning-colaborare internațională – înscrieri încheiate
DOSARUL DE SALARIAT – Ce este și ce trebuie să conțină – înscrieri încheiate
STRATEGII DIDACTICE PENTRU UN TRASEU METODIC OPTIM – înscrieri încheiate
EVALUAREA – PARTE A STRATEGIEI DIDACTICE – înscrieri încheiate
EDUCAȚIE PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ – înscrieri încheiate
Program formare UNISCAN Grup Educațional – înscrieri în derulare
MANAGEMENTUL CLASEI PREGĂTITOARE – înscrieri încheiate
Planificarea, proiectarea și organizarea lecției de limba engleză – înscrieri încheiate
STRATEGII EDUCAŢIONALE INCLUZIVE- înscrieri încheiate
CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – înscrieri încheiate
ASPECTE TEORETICE ȘI PRACTICE ALE LECȚIEI DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT- înscrieri încheiate
STAREA DE SĂNĂTATE A ELEVILOR ȘI ACORDAREA PRIMULUI AJUTOR– înscrieri încheiate
Curs ETIC – Abilitare curriculară pentru educație timpurie – înscrieri în derulare
Instrumente digitale pentru o evaluare deschisă – cursul se va reprograma
Rezolvarea conflictelor prin metoda AVANTAJULUI RECIPROC – cursul se va reprograma
CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – înscrieri încheiate
EVALUAREA – PARTE A STRATEGIEI DIDACTICE – cursul se va reprograma
La spirale dynamique – înscrieri încheiate
2022-2023
Creșterea capacității de reziliență a sistemului educațional prin PNRR – înscrieri încheiate
Pregătirea pentru susţinerea examenelor de definitivat şi titularizare în învăţământ a cadrelor didactice din învăţământul preșcolar (PDTP) – înscrieri în derulare
REVISAL – Repere de utilizare – înscrieri în derulare
ABORDĂRI METODICE ÎN PROIECTAREA LECȚIEI DE LIMBA ENGLEZĂ – înscrieri încheiate
Rezolvarea conflictelor prin metoda AVANTAJULUI RECIPROC – înscrieri încheiate
STRATEGII DIDACTICE MODERNE UTILIZATE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREȘCOLAR – înscrieri încheiate
EDUCAȚIE PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ – înscrieri încheiate
STRATEGII DIDACTICE PENTRU UN TRASEU METODIC OPTIM – înscrieri încheiate
CREAREA UNUI SITE CU AJUTORUL INSTRUMENTELOR GOOGLE – înscrieri încheiate
CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – înscrieri încheiate
Profesor și Părinte AZI – înscrieri încheiate
Puericultură – particularităţi de creştere şi dezvoltare a copilului – 0-3 ani – înscrieri încheiate
PREVENȚIE ȘI ABANDON ȘCOLAR– înscrieri încheiate
CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – înscrieri încheiate
FLUXUL INFORMAȚIONAL ÎN SECRETARIATUL UNEI INSTITUȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT – înscrieri încheiate
MANAGEMENT EDUCAȚIONAL PENTRU O ȘCOALĂ EUROPEANĂ – înscrieri încheiate
EVALUAREA – PARTE A STRATEGIEI DIDACTICE – înscrieri încheiate
2021-2022
VIOLENŢA ÎN ŞCOALĂ. CONŞTIENTIZARE ŞI INTERVENŢIE STRATEGICĂ – înscrieri încheiate
STAREA DE SĂNĂTATE A ELEVILOR ȘI ACORDAREA PRIMULUI AJUTOR – înscrieri încheiate
eTwinning-colaborare internațională – înscrieri încheiate
Pregătirea pentru susţinerea examenelor de definitivat şi titularizare în învăţământ a cadrelor didactice din învăţământul preșcolar (PDTP) – înscrieri încheiate
Didactica predării matematicii fizic/online – înscrieri încheiate
Voluntariatul în școală – înscrieri încheiate
Rolul secretariatului ȋn structura unei instituții de învățământ – înscrieri încheiate
STRATEGII EDUCAŢIONALE INCLUZIVE – înscrieri încheiate
CONSILERE ȘI ORIENTARE/CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – înscrieri încheiate
Educație Nonformală în mediul digital – curs reprogramat
Având în vedere că nu s-a înregistrat un număr suficient de înscrieri pentru constituirea unei grupe de formare, cursul „Educație Nonformală în mediul digital” nu se va derula în perioada programată.
ÎNREGISTRAREA ȘI GESTIONAREA DOCUMENTELOR DE EVIDENȚĂ A PERSONALULUI – înscrieri încheiate
CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – înscrieri încheiate
Profesor și Părinte AZI – înscrieri încheiate
ȘAHUL ÎN ȘCOALĂ – înscrieri încheiate
PREDAREA OPȚIONALULUI ”EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE”- înscrieri încheiate
2020-2021
PREDAREA OPȚIONALULUI ”EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE” – înscrieri încheiate
PREVENȚIE ȘI ABANDON ȘCOLAR – curs acreditat
ÎNTOCMIREA ȘI GESTIONAREA DOCUMENTELOR DE EVIDENȚĂ A PERSONALULUI – înscrieri încheiate
Google Educator Nivelul 1 (GEN1) – Intermediari– înscrieri încheiate
DEFINITIVAT ȘI TITULARIZARE – PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ – înscrieri încheiate
MANAGEMENTUL BIBLIOTECII ȘCOLARE ÎN ERA DIGITALIZĂRII – înscrieri încheiate
GRUPA 2 (PDTP) Pregătirea pentru susţinerea examenelor de definitivat şi titularizare în învăţământ a cadrelor didactice din învăţământul preșcolar – înscrieri încheiate
INSTRUMENTE DIGITALE DE EVALUARE – înscrieri încheiate
DIGITALIZAREA COMPARTIMENTULUI ADMINISTRATIV – înscrieri încheiate
e-Educația timpurie (Utilizarea instrumentelor digitale) – înscrieri încheiate
Starea de sănătate a elevilor și acordarea primului ajutor – înscrieri încheiate
Pregătirea pentru susţinerea examenelor de definitivat şi titularizare în învăţământ a cadrelor didactice din învăţământul preșcolar – înscrieri încheiate
ÎNTOCMIREA ȘI GESTIONAREA DOCUMENTELOR DE EVIDENȚĂ A PERSONALULUI – înscrieri încheiate
DEFINITIVAT ȘI TITULARIZARE – PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ – înscrieri încheiate
Nonformal în educație. Educație out-door – înscrieri încheiate
STRATEGII EDUCAŢIONALE INCLUZIVE – înscrieri încheiate
PREDAREA OPȚIONALULUI ”EDUCAȚIE PENTRU SĂNĂTATE” – curs reprogramat
Aspecte teoretice și practice ale lecției de educație fizică și sport – înscrieri încheiate
Având în vedere nevoile de formare rezultate în urma analizei făcute de Casa Corpului Didactic Constanța vă propunem cursul: ,,Aspecte teoretice și practice ale lecției de educație fizică și sport”.
Prezentul curs a fost elaborat în vederea aprofundării de către participanți a conținuturilor tematice de specialitate, reperelor metodice și practice din cadrul ariei curriculare educație fizică și sport.
Grupul țintă: cadre didactice cu specialitatea educație fizică și sport debutante sau înscrise la Examenul Național de Definitivare.
Durata: 30 de ore
Perioada de desfășurare: 20 februarie – 30 martie 2021
Data începerii: 20.02.2021 ora 09.00
Locul de desfășurare a programului: on-line, folosind platforma Cisco Webex
Competențe vizate:
1. Cunoașterea/identificarea și înțelegerea conceptelor cheie ale domeniului din perspectiva oferită de standardele de evaluare ale examenelor de definitivare și titularizare.
2. Realizarea unei proiectări didactice eficiente, raționale, prin corelarea noțiunilor teoretice cu cele practic-aplicative.
RESURSE UMANE:
Formator: prof. dr. Elvira NICA, formator adulți
MANAGEMENT EDUCAȚIONAL PENTRU O ȘCOALĂ EUROPEANĂ – înscrieri încheiate
Se deschid înscrierile la programul de formare MANAGEMENT EDUCAȚIONAL PENTRU O ȘCOALĂ EUROPEANĂ (acreditat OM 5026/04.09.2018, cu Aviz CSA–MEC nr. 4103/DGIP/CSA-5/4/29.07.2020 privind reorganizarea și desfășurarea activităților de formare și de evaluare finală în regim online).
Cursul are 120 de ore din care 60 ore on-line meeting; 60 ore on-line/e-learning, 30 de credite profesionale transferabile – 540 lei.
Public țintă: personalul didactic de predare din învățământul preuniversitar;
Cursul vine în sprijinul cadrelor didactice care se vor implica în procesul managerial, în vederea dezvoltării competențelor manageriale în domeniul educației, pentru alinierea acestora la cerințele de realizare a calității în învățământ, în concordanță cu standardele europene.
Cursul se desfășoară în zilele de sâmbătă și duminică, astfel: 6-7.03/13-14.03/20-21.03/27-28.03/3-4.04/10-11.04/17-18.04/24-25.04.2021.
MODULE:
1. Managementul resurselor în instituțiile de învățământ
2. Managementul calității
3. Managementul carierei
* DOSARELE CU DOCUMENTE ȘI CONTRAVALOAREA CURSULUI SE DEPUN LA SECRETARIATUL CCD (orele10-14), începând cu data de 8 februarie 2021, ÎN LIMITA LOCURILOR.
APLICAȚII GOOGLE UTILIZATE ÎN EDUCAȚIE – înscrieri încheiate
Una dintre platformele educaționale care asigură în acest moment desfășurarea online a procesului de predare-învățare-evaluare este cea pusă la dispoziție de Google. Cunoașterea și folosirea corectă a tuturor resurselor pe care le are platforma, îi poate ajuta pe cei care o folosesc să optimizeze procesele de predare-învățare și să încorporeze tot mai mult gândirea critică, comunicarea, colaborarea și creativitatea în procesul de învățare al elevilor.
Cursul va avea mai ales activități practice și, dintre toate resursele platformei, se va pune accentul pe lucrul în Classroom, respectiv pe folosirea aplicației Meet.
DURATA CURSULUI: 30 ore
PERIOADA DE DESFĂȘURARE:
Data 23.II 24.II 26.II 2.III 3.III 5.III 9.III 10.III 12.III 15.III 16.III
Interval orar 17.00-19.00
FORMATOR: Claudia CĂLIN
CINE POATE PARTICIPA: orice cadru didactic care este interesat de tematică
Înscrierea se înregistrează automat într-un tabel, fără a se trimite email de confirmare.
STRATEGII DIDACTICE PENTRU UN TRASEU METODIC OPTIM – înscrieri în derulare
Strategiile didactice reprezintă un sistem complex si coerent de mijloace, metode, materiale si alte resurse educaţionale care vizează atingerea unor obiective. Acestea ocupă un loc central în cadrul activităţii didactice, deoarece proiectarea şi organizarea lecţiei se realizează în funcţie de decizia strategică a profesorului.
Cursul va crea un cadru propice aprofundării cunoştinţelor şi posibilitatea de a exersa anumite elemente teoretice, cu scopul clarificării lor şi a dezvoltării capacităţii de a acţiona creativ în proiectarea demersului didactic.
DURATA CURSULUI: 24 ore care se vor desfășura conform programului următor:
Data – intervalul orar
23.II – 14.00-16.00
25.II – 14.00-16.00
27.II – 13.00-15.00
2.III – 14.00-16.00
4.III – 14.00-16.00
6.III – 13.00-15.00
9.III – 14.00-16.00
11.III – 14.00-16.00
20.III – 13.00-15.00
FORMATOR: Georgiana ROMANOV
CINE POATE PARTICIPA:
orice cadru didactic interesat de tematica propusă şi mai ales cadrele didacice care se pregătesc pentru examenul de titularizare, sau pentru definitivat şi gradul II.
Înscrierea se înregistrează automat într-un tabel, fără a se trimite email de confirmare.
UTILIZAREA MICROSOFT 365 ÎN EDUCAȚIE – curs încheiat – grupa 2 – la solicitarea unității de învățământ
Realizarea lecțiilor online poate fi o provocare pentru orice cadru didactic. Suita Microsoft 365 oferă instrumentele esențiale cu care orice cadru didactic își poate realiza lecțiile atât în sistem clasic cât și în sistem blended learning sau în sistem online. Indiferent de modul de desfășurare al lecției, cu instrumentele Microsoft 365 prezentate în acest curs, cadrele didactice vor realiza materiale didactice interactive și atractive pentru elevi, sondaje și teste de evaluare sau lucrări colaborative cu echipe de elevi sau profesori. De asemenea, situațiile statistice realizate la sfârșit de semestru sau de an pot fi mult mai rapid realizate și transmise către elevi și părinți. La finalul cursului, fiecare cadru didactic va fi capabil să realizeze materialele necesare unei lecții pe care să o susțină online prin intermediul aplicației Microsoft Teams.
DURATA CURSULUI: 30 de ore distribuite astfel: 8 ore elemente teoretice, 20 ore aplicații (12 ore tutoriat + 8 ore activitate independentă), 2 ore evaluare finală
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: decembrie 2020 – ianuarie 2021
PUBLIC ȚINTĂ VIZAT: personal didactic de predare și personal didactic auxiliar
FORMATOR: Gina-Elena ȘERBAN – formator pentru adulți, profesor informatică, gradul I
PREVENȚIE ȘI ABANDON ȘCOLAR – 3 grupe finalizate
Prevenirea fenomenului de abandon şcolar este o coordonată principală a strategiei Uniunii Europene în domeniul educaţiei, măsurile privind combaterea acestuia, reprezentând nucleul strategiei Europa 2020.
Abandonul şcolar reprezintă o problemă gravă cu care se confruntă societatea contemporană; şcoala ajunge să fie abandonată, pentru că există elevi, familii, comunități care nu consideră şcoala un viitor.În acelaşi timp, orice profesor întâlnește acest fenomen în școală, şi are nevoie de un set de măsuri/instrumente pentru a preveni și pentru a rezolva situaţiile de eşec şcolar.
Casa Corpului Didactic Constanța a acreditat acest program de formare continuă, întrucât eşecul şcolar reprezintă un fapt care ia amploare pe zi ce trece.
În acest sens, cursul urmărește dezvoltarea competenţelor cadrelor didactice de lucru în echipă (constituirea echipei de prevenție și abandon școlar – PAS), formarea competențelor de elaborarea unei planificări strategice în vederea identificării cauzelor/factorilor care favorizează apariţia unor astfel de situaţii de risc și familiarizarea cu un set de instrumente pentru rezolvarea situaţiilor de criză cu efect de abandon şcolar.
Domeniu tematic: Strategii didactice de predare – învățare – evaluare
Acredidat prin OMEN Nr.4737 din 09.08.2019;
Avizul CSA-MEC nr. 4103/DGÎP/CSA-5/4/29/07/2020 privind reorganizarea și desfășurarea activităților de formare și de evaluare finală în regim online
Nr. credite profesionale transferabile: 15
Durata: 60 de ore
Grup țintă: personal didactic de predare
Pentru prima grupă, programul s-a derulat la Casa Corpului Didactic în perioada 29 februarie – 5 decembrie 2020. Alte două grupe s-au constituit la solicitarea Școlii Gimnaziale nr. 1, Valu lui Traian, iar cursul s-a desfășurat în perioada 10 august – 27 septembrie 2020.
MINDFULNESS PRIN JOC DE ROL – curs încheiat
Cursul vizează cultivarea aptitudinilor necesare profesorilor pentru a îmbunătăți contextul emoțional din sălile de clasă/din mediul online, ca premisă a progresului școlar. De asemenea, vor privi mai în profunzime relațiile interumane, fie că este vorba de cele de tip elev-elev, fie de tip elev-profesor și vor găsi soluții pentru îmbunătățirea contextului emoțional în procesul de predare-învățare. Dintre conținuturile abordate amintim: Mindfulness prin joc de rol, Arta emoțională a predării, Mentalitatea deschisă în activitatea didactică.
DURATA CURSULUI: 24 de ore
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: noiembrie 2020
Cele 24 de ore implică 9 întâlniri online, de câte 2 ore pe zi, conform calendarului afișat mai jos:
Duminică, 15 nov. (interval orar 10.00-12.00)
Luni, 16 nov. (interval orar 18.00-20.00)
Joi, 19 nov. (interval orar 18.00-20.00)
Vineri, 20 nov. (interval orar 18.00-20.00)
Sâmbătă, 21 nov. (interval orar 10.00-12.00)
Luni, 23 nov. (interval orar 18.00-20.00)
Joi, 26 nov. (interval orar 18.00-20.00)
Vineri, 27 nov. (interval orar 18.00-20.00)
6 ore activitate independentă
Sâmbătă, 28 nov. Evaluare (interval orar 10.00-12.00)
PUBLIC ȚINTĂ: cadre didactice din învățământul preuniversitar
FORMATOR: prof. Corina CUȘA, grad didactic I, certificare Mindfulness, formator de formatori, formator pentru adulți
UTILIZAREA MICROSOFT 365 ÎN EDUCAȚIE – curs încheiat – grupa 1 – la solicitarea unității de învățământ
Realizarea lecțiilor online poate fi o provocare pentru orice cadru didactic. Suita Microsoft 365 oferă instrumentele esențiale cu care orice cadru didactic își poate realiza lecțiile atât în sistem clasic cât și în sistem blended learning sau în sistem online. Indiferent de modul de desfășurare al lecției, cu instrumentele Microsoft 365 prezentate în acest curs, cadrele didactice vor realiza materiale didactice interactive și atractive pentru elevi, sondaje și teste de evaluare sau lucrări colaborative cu echipe de elevi sau profesori. De asemenea, situațiile statistice realizate la sfârșit de semestru sau de an pot fi mult mai rapid realizate și transmise către elevi și părinți. La finalul cursului, fiecare cadru didactic va fi capabil să realizeze materialele necesare unei lecții pe care să o susțină online prin intermediul aplicației Microsoft Teams.
DURATA CURSULUI: 30 de ore distribuite astfel: 8 ore elemente teoretice, 20 ore aplicații (12 ore tutoriat + 8 ore activitate independentă), 2 ore evaluare finală
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: noiembrie-decembrie 2020
PUBLIC ȚINTĂ VIZAT: personal didactic de predare și personal didactic auxiliar
FORMATOR: Gina-Elena ȘERBAN – formator pentru adulți, profesor informatică, gradul I
CONSILIERE SI DEZVOLTARE PERSONALĂ – curs încheiat
Abordarea fiecărui modul din noul curriculum pentru ora de CONSILIERE ȘI DEZVOATARE PERSONALĂ va implica o scurtă prezentare a conceptelor fundamentale și aplicații practice care să permită o desfășurare a orei într-o manieră interactivă și atractivă pentru elevi.
DURATA CURSULUI: 24 ore
PERIOADA DE DESFĂȘURARE:
17.XI (orar 18.00-20.00) 21.XI (orar 9,00-11,00) 22.XI (orar 9,00-11,00)
24.XI (orar 18,00-20,00) 28.XI (orar 9,00-11,00) 29.XI (orar 9,00-11,00)
1.XII (orar 18,00-20,00) 4.XII (orar 9,00-11,00) 5.XII (orar 9,00-11,00)
FORMATOR: Mădălina Belcin
CINE POATE PARTICIPA: orice cadru didactic care are clasă ca diriginte sau care are această intenție; NU este cazul să vă înscrieți dacă ați participat la curs în anii anteriori.
PREDAREA-ÎNVĂȚAREA-EVALUAREA PRIN GAMING – curs încheiat
Cursul asigură accesul facil la noile tendințe postmoderne care presupun dezvoltarea conținuturilor spre atingerea competențelor specifice, printr-o abordare nouă a curriculei, a metodelor tip gaming și a evaluărilor. Dintre conținuturile abordate amintim: Predarea prin jocuri educaționale, Proiectarea didactică (proiectarea diferitelor tipuri de lecții și în mediul online), Evaluarea prin metode moderne. Cursul se axează pe activități practice.
DURATA CURSULUI: 24 ore
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: octombrie-noiembrie
Cele 24 de ore implică 9 întâlniri online, de câte 2 ore pe zi, conform calendarului afișat mai jos:
Vineri 30 oct. (interval orar 18-20)
Luni 2 nov. (interval orar 18-20)
Marți 3 nov. (interval orar 18-20)
Miercuri 4 nov. (interval orar 18-20)
Joi 5 nov. (interval orar 18-20)
Vineri 6 nov. (interval orar 18-20)
Luni 9 nov. (interval orar 18-20)
Marți 10 nov. (interval orar 18-20)
6 ore activitate independentă
Miercuri 11 nov. Evaluare (interval orar 18-20)
PUBLIC ȚINTĂ: cadre didactice din învățământul primar, gimnazial, liceal
FORMATOR: Adriana Nicoleta ARGATU
CREAREA TESTELOR COMPUTERIZATE – curs încheiat
Cursul de „Crearea testelor computerizate” își propune să pregătească profesorii în realizarea și personalizarea testelor interactive, astfel încât acestea să fie accesibile elevilor de pe orice dispozitiv (calculator, laptop, tableta, telefon) conectat la Internet.
Prin intermediul testelor elevii vor fi ajutați într-un mod atractiv și dinamic să-și dezvolte și să-și perfecționeze competențele indiferent de disciplină, scopul acestora fiind și de a ajuta și stimula învățarea.
Dintre conținuturile abordate amintim: crearea testelor Kahoot, crearea testelor cu ajutorul formularelor în Google Drive și Microsoft 365, realizarea testelor pe platforma LearningApps.org, utilizarea platformelor Edpuzzle și Padlet pentru evaluare continuă și sumativă.
DURATA CURSULUI: 24 de ore distribuite astfel: 7 ore elemente teoretice, 15 ore aplicaţii (11 ore tutoriat + 4 ore activitate independenta) şi 2 ore evaluare finală
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: 17 octombrie – 14 noiembrie 2020
PUBLIC ȚINTĂ: cadre didactice din învățământul preuniversitar
FORMATOR: prof. Alina DUMITRU, grad didactic I, formator pentru adulți
Inteligența emoțională la copii și adolescenți – curs reprogramat
Public țintă: personal didactic din învățământul preuniversitar
Durata: 24 de ore
Formator: Prof. consilier școlar Laura Elena SECU, coordonator CJAP, formator pentru adulți
Perioadă: 24, 25 octombrie – 7, 8, 14, 15, 21 noiembrie 2020
Competențe vizate:
1. Competențe privind identificarea strategiilor de dezvoltare a competențelor emoționale și sociale la elevi.
2. Competențe instrumental – aplicative – identificarea factorilor socio-emoționali implicați în succesul școlar.
3. Competențe în domeniul facilitării învățării la elevi prin cunoașterea caracteristicilor psihopedagogice ale acestora.
Structura cursului – 24 de ore:
• 6 ore elemente teoretice
• 16 ore aplicații (10 ore tutoriat + 6 ore activitate independentă)
• 2 ore evaluare finală
Program curs:
Sâmbătă, 24 octombrie (interval orar 9-12)
Duminică, 25 octombrie (interval orar 9-12)
Sâmbătă, 7 noiembrie (interval orar 9-12)
Duminică, 8 noiembrie (interval orar 9-12)
Sâmbătă, 14 noiembrie (interval orar 9-11)
Duminică, 15 noiembrie (interval orar 9-11)
6 ore activitate independentă pe platformă
Sâmbătă, 21 noiembrie – evaluare (interval orar 9-11)
Coordonator curs,
Prof. dr. Andreea-Mihaela ARTAGEA
eTwinning-colaborare internațională – înscrieri în desfășurare – curs încheiat
eTwinning este o platformă care promovează colaborarea şcolară în Europa prin intermediul tehnologiilor comunicării şi informaţiei (TIC), oferind asistenţă, instrumente de lucru şi servicii şcolilor;
eTwinning este o parte integrantă a Erasmus+, Programul UE pentru Educație, Formare, Tineret și Sport.
DURATA CURSULUI: 24 ore
PERIOADA DE DESFĂȘURARE: octombrie-noiembrie
Cele 24 de ore implică 7 întâlniri online, de câte 2-3 ore pe zi, conform calendarului afișat mai jos:
Vineri 16 oct. (interval orar 18-20)
Sâmbătă 17 oct. (interval orar 16-19)
Duminică 18 oct. (interval orar 9-12)
Vineri 23 oct. (interval orar 18-20)
Duminică 25 oct. (interval orar 9-12)
Duminică 1 nov. (interval orar 9-12)
6 ore activitate independentă
Sâmbătă 7 nov. Evaluare (interval orar 10-12)
FORMATOR: prof. Cristina-Iulia GÎLĂ – ambasador eTwinning
CINE POATE PARTICIPA: orice cadru didactic care este interesat de tematică
APLICAȚII GOOGLE UTILIZATE ÎN EDUCAȚIE – curs încheiat
Una dintre platformele educaționale care asigură în acest moment desfășurarea online a procesului de predare-învățare-evaluare este cea pusă la dispoziție de Google. Cunoașterea și folosirea corectă a tuturor resurselor pe care le are platforma, îi poate ajuta pe cei care o folosesc să optimizeze procesele de predare-învățare și să încorporeze tot mai mult gândirea critică, comunicarea, colaborarea și creativitatea în procesul de învățare al elevilor.
Cursul va avea mai ales activități practice și, dintre toate resursele platformei, se va pune accentul pe lucrul în Classroom, respectiv pe folosirea aplicației Meet.
DURATA CURSULUI: 30 ore
PERIOADA DE DESFĂȘURARE:
Cele 30 de ore implică 11 întâlniri, de câte 2 ore pe zi, în octombrie 2020, zilele de:12,13,14,15,16,19,20,21,22,23,26
Interval orar de conectare online 19,00-21,00
FORMATOR: Adina PIȚIGOI