Resursele CRED:
educație deschisă, în clasă și acasă – 03.11.2023
Vineri, 3 noiembrie 2023, Casa Corpului Didactic Constanța a organizat cel de-al treilea Atelier de lucru ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” adresat de data aceasta cadrelor didactice din învățământul gimnazial, ariile curriculare Matematică și științe, Tehnologii.
La eveniment au participat profesori, metodiști, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic Constanța, membri ai asociațiilor nonguvernamentale din domeniul educației, experți CRED.
În deschiderea workshopului, doamna Andreea-Mihaela Artagea, directorul CCD Constanța, expert local coordonare formare, a prezentat documentele relevante pentru politica educaţională şi pentru construcţia curriculară, cât și resursele educaționale deschise elaborate în cadrul proiectului CRED. Dimensiunile principale de intervenție, precum și rezultatele atinse au fost prezentate de reprezentantul Ministerului Educației, domnul Liviu Dan, coordonator monitorizare și evaluare în Proiectul CRED.
Participanții au avut ocazia de a exersa lucrul colaborativ și de a face schimburi utile de experiențe de învățare în cele două subateliere, moderate de prof. Alina-Diana Codreanu și prof. Mariana Gherghina, formatori în cadrul Proiectului CRED și facilitatori cu experiență și expertiză în domeniul educațional.
Resursele CRED:
educație deschisă, în clasă și acasă – 13.10.2023
Vineri, 13 octombrie 2023, Casa Corpului Didactic Constanța a organizat Atelierul de lucru ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” adresat cadrelor didactice din învățământul gimnazial, ariile curriculare Limbă și comunicare, Om și societate.
La eveniment au participat metodiști și mentori cu experiență, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic Constanța, membri ai asociațiilor nonguvernamentale din domeniul educației, experți CRED.
Workshopul a fost deschis de doamna Andreea-Mihaela Artagea, directorul CCD Constanța, expert local coordonare formare în cadrul proiectului. Participanții au avut ocazia de a interacționa cu reprezentantul Ministerului Educației, domnul Liviu Dan, coordonator monitorizare și evaluare în Proiectul CRED și cu domnul Ștefan Torcărescu, directorul CCD Buzău, coordonator partener Regiunea Sud-Est.
Cele două subateliere, cu un pronunțat caracter interactiv, au fost susținute de prof. Anișoara-Crina Martinescu și prof. Lucreția-Claudia Portase, formatori în cadrul Proiectului CRED și facilitatori cu o largă experiență în domeniul managementului de curriculum.
Resursele CRED:
educație deschisă, în clasă și acasă
Vineri, 29 septembrie 2023, Casa Corpului Didactic Constanța a organizat Atelierul de lucru ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă” pentru învățământul primar.
La eveniment au participat cadre didactice, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean și ai Casei Corpului Didactic Constanța, membri ai Asociației Învățătorilor și Institutorilor Constănțeni, experți CRED.
Workshopul a fost deschis de reprezentantul Ministerului Educației, domnul Liviu Dan, coordonator monitorizare și evaluare în Proiectul CRED și de doamna Andreea-Mihaela Artagea, directorul CCD Constanța, expert local coordonare formare în cadrul proiectului.
Cele două subateliere au avut un caracter interactiv și au fost susținute de facilitatori cu o largă experiență în domeniul managementului de curriculum: prof. Mihaela Anghelescu, formator în proiect și prof. Adriana-Nicoleta Argatu, expert RED.
Atelierele marca ”Proiectul CRED”
revin în județul Constanța, fiind, de data aceasta, dedicate Resurselor Educaționale Deschise realizate în cadrul proiectului și adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar românesc
Astfel, în Constanța, în 29 septembrie 2023, în intervalul orar 12.00-16.00, la Casa Corpului Didactic Constanța,
are loc Atelierul”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”.
Această nouă serie de Ateliere CRED, a IV-a, este intitulată, în mod sugestiv, ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, evenimentele fiind centrate pe toate tipurile de Resurse Educaționale Deschise ce au fost elaborate în cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc.
Atelierele sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România, în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte 3, unul pentru cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care predau la nivel gimnazial. Excepție face Regiunea București – Ilfov unde vor fi organizate, în total, 9 ateliere.
Astfel, în intervalul lunilor septembrie – noiembrie 2023, sunt programate 129 de ateliere, desfășurate la nivel național.
Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.
În medie, durata unui Atelier este de 4 ore.
Publicul țintă al Atelierelor CRED este, și el, unul variat și plurivalent, fiind constituit din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, atât din mediul rural, cât și din cel urban, directori de școli, cadre didactice debutante, metodiști, inspectori de specialitate, reprezentanți de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanți de sindicate etc.
Atelierele CRED sunt organizate pe o structură comună, iar ariile de interes și acțiune ale publicului prezent au directă legătură cu tematica abordată în cadrul fiecărui Atelier în parte.
De la bun început, toate acțiunile și activitățile din cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED au purtat emblema împărtășirii, iar noua serie de Ateliere CRED, intitulată ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, se înscrie în această linie de acțiune, obiective și valori.
Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.
Apel înscriere CREDactout. Formare nivel 1, seria 2
Casa Corpului Didactic a Municipiului București a lansat un nou apel de selecție, în cadrul programul de formare profesională continuă “Proiectarea și implementarea activităților de tip outdoor în Curriculumul național pentru învățământ primar și gimnazial – CREDactout. Formare nivel 1” (formare de formatori), seria 2.
Pentru înscrieri accesați linkul:
https://ccd-bucuresti.org/index.php/ro/anunturi-2/1031-2023-09-04-apel-inscriere-credactout-formare-nivel-1-seria-2
Selecția cadrelor didactice
din învățământul primar și gimnazial, cu grad didactic II și certificat de formator, în vederea participării la programul de formare profesională continuă “Proiectarea și implementarea activităților de tip outdoor în Curriculumul național pentru învățământ primar și gimnazial – CREDactout
Detalii aici
COMUNICAT DE PRESĂ
31.03.2023
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED prezintă
seria workshopurilor naționale „Educația non-formală: actori, practici, perspective”
În acest context se înscrie și workshopul organizat de Casa Corpului Didactic Constanța la sediul instituției (incinta Palatului Copiilor Constanța), în data de 31 martie 2023, în intervalul orar 12.00-15.30.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED continuă promovarea modelelor de bune practici în educație, prin organizarea unei serii de evenimente dedicate importanței educației non-formale, în contextul unui curriculum centrat pe competențe-cheie.
Astfel, 43 de noi ateliere se desfășoară, în perioada martie – mai 2023, la nivel național, sub titulatura „Educația non-formală: actori, practici, perspective”.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED armonizează, în acest mod, cele două serii anterioare de workshop-uri naționale CRED, anume „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, organizate în anii 2021 și 2022 și dedicate cu precădere educației formale, cu o nouă serie de workshop-uri, „Educația non-formală: actori, practici, perspective”. Acestea sunt dedicate unui tip de educație complementar celui formal, care pune accent pe promovarea unei învățări ca experiență trăită, în care activitățile de învățare urmăresc în egală măsură dimensiunea cognitivă, socială și emoțională.
Workshopurile sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic (CCD) din România.
Proiectul CRED organizează câte un atelier în fiecare județ din țara noastră și două în municipiul București, fiind așteptată participarea a peste 1.500 de persoane. Durata fiecărui eveniment este de maxim 4 ore.
Atelierele au un format interactiv, continuând astfel conceptul de succes al Atelierelor CRED organizate în anii anteriori. Fiecare persoană prezentă la eveniment contribuie deci la dezbaterea subiectelor abordate, fie în calitate de vorbitor, fie în calitate de participant activ în sesiunile de întrebări și răspunsuri sau în activitățile de grup.
La fiecare eveniment sunt așteptate cadre didactice din învățământul preuniversitar, care au o experiență relevantă în promovarea programelor de educație non-formală în școli, din palatele și cluburile copiilor, cât și reprezentanți ai societății civile activi în domeniul educației, cum ar fi asociații, fundații, organizații sindicale, asociații ale părinților etc.
Fiecare atelier va aborda una dintre cele trei categorii de practici non-formale:
- Activități promovate de școli, cu accent pe programele „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”;
- Practici din cadrul Palatelor și ale Cluburilor Copiilor, cu accent pe activități relevante din perspectiva competențelor urmărite în curriculumul național, la diferite discipline;
- Activități promovate de diferite organizații non-guvernamentale.
Experienţele de învăţare non-formală sunt considerate modalități complementare de formare a competenţelor cheie, iar proiectul CRED are o experiență pozitivă în implementarea acestui tip de activități în școli din medii defavorizate.
Astfel, în anul 2023, proiectul CRED a încheiat cu succes pilotarea unor intervenții de sprijin în 25 de școli din zone vulnerabile din județele Bihor și Iași și din zona periurbană a Bucureștiului. Activitățile au vizat elevi din nivelurile primar și gimnaziu și au avut rolul de a crește atractivitatea școlii pentru elevi. La încheierea activităților pilot, un număr semnificativ de elevi ce erau expuși, inițial, riscului de abandon școlar, și care au fost implicați în activitățile CRED, au reușit să finalizeze cursurile ciclului gimnazial și au promovat examenul de Evaluare Națională.
În spiritul împărtășirii bunelor practici din educație, aceste modele vor fi diseminate și prin intermediul workshop-urilor naționale CRED „Educația non-formală: actori, practici, perspective”.
Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED prezintă
seria workshopurilor naționale „Educația non-formală: actori, practici, perspective”
În acest context se înscrie și workshopul organizat de Casa Corpului Didactic Constanța la sediul instituției (incinta Palatului Copiilor Constanța), în data de 31 martie 2023, în intervalul orar 12.00-15.30.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED continuă promovarea modelelor de bune practici în educație, prin organizarea unei serii de evenimente dedicate importanței educației non-formale, în contextul unui curriculum centrat pe competențe-cheie.
Astfel, 43 de noi ateliere se desfășoară, în perioada martie – mai 2023, la nivel național, sub titulatura „Educația non-formală: actori, practici, perspective”.
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED armonizează, în acest mod, cele două serii anterioare de workshop-uri naționale CRED, anume „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, organizate în anii 2021 și 2022 și dedicate cu precădere educației formale, cu o nouă serie de workshop-uri, „Educația non-formală: actori, practici, perspective”. Acestea sunt dedicate unui tip de educație complementar celui formal, care pune accent pe promovarea unei învățări ca experiență trăită, în care activitățile de învățare urmăresc în egală măsură dimensiunea cognitivă, socială și emoțională.
Workshopurile sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic (CCD) din România.
Atelierele au un format interactiv, continuând astfel conceptul de succes al Atelierelor CRED organizate în anii anteriori. Fiecare persoană prezentă la eveniment contribuie deci la dezbaterea subiectelor abordate, fie în calitate de vorbitor, fie în calitate de participant activ în sesiunile de întrebări și răspunsuri sau în activitățile de grup.
La fiecare eveniment sunt așteptate cadre didactice din învățământul preuniversitar, care au o experiență relevantă în promovarea programelor de educație non-formală în școli, din palatele și cluburile copiilor, cât și reprezentanți ai societății civile activi în domeniul educației, cum ar fi asociații, fundații, organizații sindicale, asociații ale părinților etc.
Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.
Selecție pentru ocuparea unor posturi de formatori în afara organigramei, în cadrul proiectului POCU „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED, Cod SMIS 2014+: 118327
Selecție cadre didactice din învățământul primar și gimnazial în vederea participării la cursul de formare continuă
“Resurse educaționale digitale: Realizare, utilizare, evaluare” – Seria 2
Dăm startul înscrierilor la programului de formare ”Resurse educaționale digitale: Realizare, utilizare, evaluare”, 50 ore – 12 credite profesionale transferabile, în cadrul proiectului POCU „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED Cod SMIS 2014+: 118327, seria 2.
Condiția obligatorie pentru înscriere este să aveți cel puțin definitivat în învățământ.
Cursul se va desfășura doar în format online începând cu luna octombrie a.c.!
*Persoanele care au adus dosarul și nu au fost admise în prima serie sunt rugate să aducă adeverința actualizată de la unitatea de învățământ unde își desfășoară activitatea.
Pentru înscriere vă rugăm accesați formularul de aici:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdAKxEllMEvZPV7AjDHANjsg7NKZQh3P36jNaKk2du2H0YwmA/viewform
INSTRUCȚIUNI COMPLETARE DOCUMENTE CURSANȚI ȘI COMPONENȚA DOSARULUI DE ÎNSCRIERE
Documente pentru înscriere:
MODEL Adeverință cadre didactice
Anexa 3 – Acord prelucrare date
Anexa 8 – Formular de înregistrare participant
Selecție CRED
Seria 12
Organizăm o nouă sesiune de înscriere a cadrelor didactice care predau în învățământul gimnazial pentru programul de formare ”CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel II – învățământ gimnazial” (120 ore, 30 credite profesionale transferabile).
Disciplinele pentru care se fac înscrieri online la nivelul Județului Constanța sunt: FIZICĂ/CHIMIE, EDUCAȚIE PLASTICĂ.
Formular de înscriere:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc6Ys9CYoyZfeJaEdIBKe6mnFfEQhdeVwZGm9iqGCWk0hNisQ/viewform
Condiții de participare:
- personal didactic calificat din unități de învățământ de stat și particular acreditate, nivel gimnazial – titulari/suplinitori;
- neparticipare până în acest moment la programul de formare ”CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel II – învățământ gimnazial”;
- cel puțin definitivare în învățământ.
PRECIZĂRI:
Pentru atingerea indicatorilor de proiect, toţi directorii şi directorii adjuncţi care îşi desfăşoară activitatea pe nivelul de învăţământ gimnazial şi care predau una dintre disciplinele menţionate vor participa implicit la curs.
Vă mulțumim!
INSTRUCTIUNI COMPLETARE DOCUMENTE CURSANTI
Adeverinta cursant_model completare unitate scolara
ANEXA 1_CERERE DE INSCRIERE_PROGRAM
ANEXA 3_ACORD DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
ANEXA 5_DECLARATIE_PROPRIE_RASPUNDERE
ANEXA 8 – Formularul de inregistrare individuala a participantilor
ANUNȚ
SELECŢIE CADRE DIDACTICE CARE OCUPĂ, PRIN CONCURS, FUNCȚII DE CONDUCERE ÎN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT DE STAT, INCLUSIV SPECIAL, CARE ȘCOLARIZEAZĂ PE NIVEL PRIMAR ȘI/SAU GIMNAZIAL,
în vederea participării la programul de formare profesională continuă ”Managementul implementării eficiente a curriculumului național. MANAGER – CRED. Formare nivel 2” (50 ore, blended-learning, 12 credite profesionale transferabile), în cadrul proiectului „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți – CRED”.
Detalii aici.
Pentru înscriere vă rugăm accesați formularul de aici.
Documente pentru înscriere regăsite aici.
INSTRUCTIUNI COMPLETARE DOCUMENTE CURSANTI
Workshop
Managementul unui feedback pedagogic
Caravana Atelierelor CRED dedicată bunelor practici în educație ajunge la Constanța.
Astfel, în data de 13 mai, în intervalul orar 09:00-17:00, la Colegiul Național Pedagogic ”Constantin Brătescu”, Constanța, are loc atelierul cu tema Managementul unui feedback pedagogic susținut de domnul Conf. univ. dr. Cristian PETRE, Facultatea de Psihologie și Științele Educației – Universitatea ”Ovidius”, Constanța
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” continuă astfel seria de evenimente naționale „Atelierele CRED – Bune practici în educație”, organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România.
În intervalul lunilor martie – mai 2022, sunt programate 45 de workshop-uri, desfășurate la nivel național.
Anul trecut, în perioada mai – iunie 2021, proiectul CRED a organizat prima serie de 45 de astfel de workshopuri, din totalul celor 90 vizate și asumate în cadrul proiectului.
Evenimentele au fost și vor fi găzduite în fiecare județ al țării și în București, cele 90 de workshop-uri fiind programate să se desfășoare pe parcursul a doi ani școlari.
Evenimentul de astăzi marchează organizarea celei de-a doua serii de workshop-uri din sub-activitatea A4.3 a CRED, ”Informarea decidenților de politici educaționale, experților și partenerilor educaționali relevanți privind actualizarea Curriculumului Național” din proiectul ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED.
La nivel național, în cadrul celor 90 de workshop-uri, este vizată participarea unui număr de 4.500 persoane, dintre care: personal didactic din învățământul preuniversitar primar și gimnazial – dezvoltatori de curriculum (inclusiv în format digital), autori de manuale școlare sau de alte materiale didactice (inclusiv în format digital), reprezentanți ai partenerilor sociali etc.
Fiecare eveniment are caracter interactiv, fiind urmărită valorificarea experienței și expertizei participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie. De asemenea, formatul facilitează reflecția participanților cu privire la condițiile de transfer ale unor bune practici și la posibile arii de cooperare.
Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.
Selecție CRED
seria 11
Organizăm o nouă sesiune de înscriere a cadrelor didactice care predau în învățământul gimnazial pentru programul de formare ”CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel II – învățământ gimnazial” (120 ore, 30 credite profesionale transferabile).
Disciplinele pentru care se fac înscrieri online la nivelul Județului Constanța sunt:
LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, LIMBA ȘI LITERATURA ENGLEZĂ, LIMBA ȘI LITERATURA FRANCEZĂ, LIMBA ȘI LITERATURA GERMANĂ, MATEMATICĂ, CHIMIE, FIZICĂ, BIOLOGIE, ISTORIE, GEOGRAFIE, RELIGIE, EDUCAȚIE MUZICALĂ, EDUCAȚIE FIZICĂ, INFORMATICĂ ȘI TIC, TEHNOLOGII, ȘTIINȚE SOCIALE.
Formular de înscriere:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScX5RRdVQRHkBYDXehSiVNL6aiU7UhoLXqwbehHmKgi7mriyg/viewform
Condiții de participare:
• personal didactic calificat din unități de învățământ de stat și particular acreditate, nivel gimnazial – titulari/suplinitori;
• cel puțin definitivare în învățământ.
PRECIZĂRI:
Grupele de formare se vor organiza în funcție de disponibilitatea formatorilor și a numărului de cereri/disciplină.
Pentru atingerea indicatorilor de proiect, toţi directorii şi directorii adjuncţi care îşi desfăşoară activitatea pe nivelul de învăţământ gimnazial şi care predau una dintre disciplinele menţionate vor participa implicit la curs.
În funcție de numărul de locuri alocate de Ministerul Educației, persoanelor selectate li se va comunica, ulterior, perioada de depunere a dosarului cu documentele de înscriere.
Vă mulțumim!
ANUNȚ WORKSHOP
Ministerul Educației în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Constanța organizează workshopul aferent activității A4.3. ”Informarea decidenţilor de politici educaţionale, experţilor şi partenerilor educaționali relevanţi privind actualizarea curriculumului naţional”, în cadrul proiectului “CRED – Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”.
Tematica abordată: Managementul unui feedback pedagogic
Data: 13.05.2022
Locul desfășurării: Colegiul Național Pedagogic ”Constantin Brătescu”, Constanța, Strada Răscoala din 1907, nr. 42
Durata activității: 8 ore (4 ore față în față și 4 ore webinar sincron), interval orar: 08.30-17.00
Lector: Conf. univ. dr. Cristian PETRE, Facultatea de Psihologie și Științele Educației – Universitatea ”Ovidius”, Constanța
La workshop vor participa 50 de persoane, după cum urmează:
Personal didactic cu funcții de conducere, îndrumare și control, cu rol în aplicarea sau monitorizarea implementării Curriculumului național – inspectori școlari, directori ai unităților de învățământ, profesori metodiști ai CCD;
Cadre didactice din învățământul primar și gimnazial experți în dezvoltare curriculară, autori de manuale școlare sau alte materiale didactice (inclusiv în format digital) care fac parte din grupul țintă al proiectului;
Reprezentanți ai partenerilor sociali, ai ONG-urilor relevante pentru educație, reprezentanți ai asociațiilor de părinți/sindicate din învățământ/alți specialiști în educație care fac parte din grupul țintă al proiectului;
Reprezentantul Ministerul Educației, reprezentanți ai partenerului regional, reprezentanți ai echipei locale (experți CRED).
Selecția cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial (grup țintă al WORKSHOP-URILOR) se realizează pe baza următoarelor criterii de selecție:
- Experți în dezvoltare curriculară (participanți la grupurile de lucru pentru elaborarea planurilor-cadru și a programelor școlare, la nivel local/național sau la procesul de consultare privind Curriculumul național);
- Autor de manuale școlare sau alte auxiliare/materiale didactice (inclusiv în format digital) relevante pentru implementarea curriculumului în învățământul preuniversitar;
- Autori de resurse educaționale deschise sau alte resurse de învățare relevante pentru activități de adaptare curriculară;
- Participanți la proiecte naționale sau internaționale care au dezvoltat auxiliare/materiale didactice relevante pentru implementarea noului Curriculum național, din învățământul primar și gimnazial, inclusive în format digital (proiecte sprijinite de organizații internaționale – de exemplu – Consiliul Europei, UNICEF, Banca Mondială, Comisia Europeană, etc.).
- Este eligibilă participarea la workshop inclusiv a cadrelor didactice selectate ca grup țintă la activitățile de formare continuă realizate în cadrul proiectului CRED, absolvenți sau cursanți.
Cadrele didactice selectate trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre criteriile menționate mai sus.
Participanții selectați vor fi contactați în vederea depunerii dosarelor de grup țintă la sediul Casei Corpului Didactic Constanța.
Documentele necesare pentru înscrierea în grupul țintă:
- Cerere de înscriere ca participant la workshop (Anexa 1);
- Formularul de înregistrare individuală a participanților la operațiunile finanțate prin POCU 2014-2020 (Anexa 2);
- Acord de prelucrare a datelor cu caracter personal (Anexa 3);
- Copie CI/BI;
- Adeverință sau declarație pe propria răspundere, din care rezultă calitatea profesională care să corespundă criteriilor de selecție, respectiv “expert în dezvoltare curriculară, autor de manuale școlare sau alte materiale didactice (inclusiv în format digital)“ sau “reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale“ sau “exper
iență în monitorizarea implementării Curriculumului național“.
Important!
Documentele se imprimă pe o singură față și nu se capsează.
Toate formularele tipizate trebuie completate.
Toate documentele se completează de mână, cu majuscule, cu pastă albastră.
După completare se vor așeza, în ordine, într-o folie de plastic.
Agenda activității poate fi consultată aici.
Formular de înscriere – https://docs.google.com/forms/
(ÎNSCRIERILE S-AU ÎNCHEIAT ÎN URMA ATINGERII NUMĂRULUI DE PARTICIPANȚI NECESARI REALIZĂRII GRUPULUI ȚINTĂ)
Detaliile referitoare la programul evenimentului vor fi comunicate după depunerea dosarelor de către participanți.
Documentele de înscriere în grupul țintă:
ANEXA 2_FORMULAR INREGISTRARE INDIVIDUALA
Model adeverinta_pentru_participare_workshop
DOCUMENTE NECESARE PENTRU DOSARUL DE GRUP TINTA
Selecție cadre didactice din învățământul primar și gimnazial în vederea participării la cursul de formare continuă
“Resurse educaționale deschise”
Detalii aici.
Pentru înscriere vă rugăm accesați formularul de aici.
Documente pentru înscriere:
- Adeverință cadre didactice
- Anexa 1 – Cerere de înscriere
- Anexa 3 – Acord prelucrare date
- Anexa 4 – Unități învățământ
- Anexa 5 – Declarație
- Anexa 8 – Formular de înregistrare participant
Proiectul „Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED continuă seria evenimentelor naționale
„Atelierele CRED – Bune practici în educație”
Comunicat de presă – 25.03.2022
Reminder
Eveniment online “Calitate în educație prin resurse Educaționale Deschise”.
Detalii aici
Anunț selecție formatori CRED
Selecție CRED SE
Detalii aici – publicat la data de 21.12.2021
Selecție CRED
Detalii aici – publicat la data de 10.09.2021
ANUNȚ WORKSHOP
Ministerul Educației în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Constanța organizează workshopul aferent activității A4.3. ”Informarea decidenţilor de politici educaţionale, experţilor şi partenerilor educaționali relevanţi privind actualizarea curriculumului naţional”, în cadrul proiectului “CRED – Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți”.
Domeniul tematic: Strategii de identificare a nevoilor de învățare ale elevilor și de adaptare a activităților de învățare la nevoile acestora, cu impact în ameliorarea rezultatelor școlare, în reducerea riscului de repetenție, în prevenirea/reducerea situațiilor de absenteism și de abandon școlar
Tematica abordată: Demersuri de proiectare multinivelară a unei învățări școlare adaptată la nevoile elevului
Data: 18.06.2021
Locul desfășurării: Colegiul Comercial ”Carol I”, Constanța, Strada Decebal nr. 15
Durata activității: 8 ore (4 ore față în față și 4 ore webinar sincron), interval orar: 08.30-17.00
Lector: Conf. univ. dr. Cristian PETRE, Director Departament pentru Pregătirea Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie și Științele Educației – Universitatea ”Ovidius”, Constanța
La workshop vor participa 50 de persoane, după cum urmează:
- Personal didactic din învățământul preuniversitar (37 de participanți):
- Personal didactic cu funcții de conducere, îndrumare și control, cu rol în aplicarea sau monitorizarea implementării Curriculumului național – inspectori școlari, directori ai unităților de învățământ, profesori metodiști ai IȘJ sau CCD, etc.
- Cadre didactice din învățământul primar și gimnazial experți în dezvoltare curriculară, autori de manuale școlare sau alte materiale didactice (inclusiv în format digital) care fac parte din grupul țintă al proiectului;
- Reprezentanți ai partenerilor sociali, ai ONG-urilor relevante pentru educație, reprezentanți ai asociațiilor de părinți/sindicate din învățământ/alți specialiști în educație (7 reprezentanți), care fac parte din grupul țintă al proiectului;
- Lectorul/speakerul (cadru didactic din învățământul universitar) desemnat (un reprezentant);
- Reprezentanți ai echipei locale (experți CRED) – (5 reprezentanți).
Selecția cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial (grup țintă al WORKSHOP-URILOR) se realizează pe baza următoarelor criterii de selecție:
- Experți în dezvoltare curriculară (participanți la grupurile de lucru pentru elaborarea planurilor-cadru și a programelor școlare, la nivel local/național sau la procesul de consultare privind Curriculumul național);
- Autor de manuale școlare sau alte auxiliare/materiale didactice (inclusiv în format digital) relevante pentru implementarea curriculumului în învățământul preuniversitar;
- Autori de resurse educaționale deschise sau alte resurse de învățare relevante pentru activități de adaptare curriculară;
- Participanți la proiecte naționale sau internaționale care au dezvoltat auxiliare/materiale didactice relevante pentru implementarea noului Curriculum național, din învățământul primar și gimnazial, inclusive în format digital (proiecte sprijinite de organizații internaționale – de exemplu – Consiliul Europei, UNICEF, Banca Mondială, Comisia Europeană, etc.).
- Este eligibilă participarea la workshop inclusiv a cadrelor didactice selectate ca grup țintă la activitățile de formare continuă realizate în cadrul proiectului CRED, absolvenți sau cursanți.
Cadrele didactice selectate trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre criteriile menționate mai sus.
Participanții selectați vor fi contactați în vederea depunerii dosarelor de grup țintă la sediul Casei Corpului Didactic Constanța, Centrul de Documentare și Informare, până la data de 04.06.2021, ora 12.00 (program: luni, miercuri, joi, vineri, interval orar: 10.00-12.00).
Documentele necesare pentru înscrierea în grupul țintă:
- Cerere de înscriere ca participant la workshop (Anexa 1);
- Formularul de înregistrare individuală a participanților la operațiunile finanțate prin POCU 2014-2020 (Anexa 2);
- Acord de prelucrare a datelor cu caracter personal (Anexa 3);
- Copie CI/BI;
- Adeverință sau declarație pe propria răspundere, din care rezultă calitatea profesională care să corespundă criteriilor de selecție, respectiv “expert în dezvoltare curriculară, autor de manuale școlare sau alte materiale didactice (inclusiv în format digital)“ sau “reprezentanți ai organizațiilor non-guvernamentale“ sau “experiență în monitorizarea implementării Curriculumului național“.
Important!
Documentele se imprimă pe o singură față și nu se capsează.
Toate formularele tipizate trebuie completate.
Toate documentele se completează de mână, cu majuscule, cu pastă albastră.
După completare se vor așeza, în ordine, într-o folie de plastic.
Agenda activității – Aici
Detaliile referitoare la programul evenimentului vor fi comunicate după depunerea dosarelor de către participanți.
Documentele de înscriere în grupul țintă – Aici
Afis PDF
Selecţia naţională „Creatori de Educaţie”, ediţia 2021
detalii aici: https://www.creatorideeducatie.ro/
Proiectul CRED – despre puterea nemăsurată a lui #împreună și despre aritmetica sinergiei
ANUNȚ SELECŢIE CADRE DIDACTICE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVESITAR, ÎN VEDEREA PARTICIPĂRII LA CURSURILE DE FORMARE ACREDITATE CRED – 09.03.2021
Casa Corpului Didactic Constanța organizează o nouă sesiune de înscriere a cadrelor didactice care predau în învățământul gimnazial pentru programul de formare din cadrul Proiectului „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED Cod SMIS 2014+: 118327
Detalii aici.
* Documentele necesare pentru dosarul de înscriere au fost transmise pe adresele de email ale unităților de învățământ.
SELECȚIE CADRE DIDACTICE ÎN VEDEREA PARTICIPĂRII LA CURSURILE CRED
SELECȚIE FORMATORI CRED – 3.11.2020
CASA CORPULUI DIDACTIC BUZĂU anunță organizarea selecţiei pentru ocuparea unor posturi de experți formatori în regiunea SUD-EST în cadrul proiectului POCU „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED
Cod SMIS 2014+: 118327
SELECȚIE EXPERȚI RESURSE EDUCAȚIONALE DESCHISE
CASA CORPULUI DIDACTIC BUZĂU anunță organizarea selecţiei naționale pentru ocuparea unor posturi de experți realizare resurse educaționale deschise, în afara organigramei,
în cadrul proiectului POCU „CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED
Cod SMIS 2014+: 118327
Fișa descriptivă a resursei propuse
ÎNSCRIERE EXPERȚI RED
În perioada 26 august – 10 septembrie 2020 se organizează selecție națională de experți realizare Resurse Educaționale Deschise.
Anunțurile de selecție se găsesc pe paginile web ale fiecărui CCD partener în proiect
CREATORI DE EDUCAȚIE
Dragi colegi,
Vă aducem la cunoștință că perioada de înscriere la a doua ediție a Selecției Naționale de bune practici “Creatori de Educație” din cadrul Proiectului “Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED s-a prelungit până la data de 5 iulie 2020.
Vă prezentăm un sumar al celor mai importante momente din calendarul selecției:
– 4 mai – 5 iulie 2020: înscrierea propunerilor de bune practici;
– 6 iulie – 31 iulie 2020: validarea online privind condițiile de eligibilitate a propunerilor înscrise;
– 1 august – 31 august 2020: selecția modelelor de bune practici.
Regăsiți mai multe detalii pe site-ul selecției, www.creatorideeducatie.ro
ANUNȚ
privind selecția grupului țintă, cadre didactice din învățământul gimnazial
Etapa a II-a de selecție a cadrelor didactice pentru disciplinele: matematică, limba și literatura română, limba și literatura engleză, limba și literatura franceză – cadre didactice titulare care nu au depus dosar de înscriere în prima etapă de selecție și cadre didactice cu statut de suplinitor calificat
Etapa de selecție a cadrelor didactice pentru disciplinele: fizică, biologie și istorie – cadre didactice titulare și cadre didactice cu statut de suplinitor calificat
Conform Adresei MEC nr. 2588/CRED/21.01.2020, pentru îndeplinirea procedurii de selecție a cadrelor didactice, unitățile de învățământ vor parcurge următoarele etape:
- transmiterea, pe adresa de e-mail a Casei Corpului Didactic Constanța, ccd.cta@gmail.com, a ANEXEI 4-1 – Tabel centralizator cu personalul didactic care a fost validat pentru înscrierea la cursul ,,CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți. Formare nivel II – învățământ gimnazial’’ – în format scanat, semnată și ștampilată de directorul unității școlare – în perioada 10.02.2020 – 20.02.2020;
- depunerea, la sediul CCD Constanța, Centrul de Documentare și Informare, a următoarelor documente:
- dosarele de înscriere ale cadrelor didactice din unitatea școlară, organizate pe discipline, însoțite de:
- Anexa 4-1 (în original),
- Copie ”conform cu originalul” a procesului verbal din ședința Consiliului Profesoral,
- Copie ”conform cu originalul” a procesului verbal din ședința Consiliului de Administrație în care s-a realizat selecția cadrelor didactice la nivelul unității – în perioada 24.02.2020 – 13.03.2020 (în programul: luni-joi, interval orar 10.00-13.00).
NOTĂ
Informațiile detaliate cu privire la parcurgerea etapelor de selecție, documentele de înscriere și modul de întocmire a dosarului cursanțului vor fi transmise de CCD Constanța pe adresele de e-mail ale tuturor unităților școlare care au clase de nivel gimnazial, până la data de 05.02.2020.
CORRIGENDUM – 10.12.2019
Modificarea calendarului din apelul de selecție formatori .
Detalii aici.
SELECTIE FORMATORI CRED – 19.11.2019
CASA CORPULUI DIDACTIC BUZĂU anunță organizarea selecţiei pentru ocuparea unor posturi de formatori pentru regiunea Sud-Est, în afara organigramei, în cadrul proiectului POCU
„CURRICULUM RELEVANT, EDUCAȚIE DESCHISĂ pentru toți”- CRED, Cod SMIS 2014+: 118327
SELECȚIE CADRE DIDACTICE – 13.09.2019
În această etapă, la nivelul județului Constanța, se va organiza selecția cadrelor didactice pentru disciplinele matematică, limba și literatura română, limba și literatura engleză, limba și literatura franceză.
Atașăm următoarele documente:
- Anunt selecție
- Adresa MEN privind selectia grupului țintă
- Tabel centralizator la nivelul unității de învățământ – Anexa 4.1
- Locuri alocate
ANUNȚ ÎNCEPERE FORMARE – 22.07.2019
Conform adresei nr 1758/CRED/18.07.2019, formarea cadrelor didactice din învățământul primar va începe pe data de 02.09.2019.
Detalii aici
SELECTIE CADRE DIDACTICE – 05.06.2019
Selecție cadre didactice din învățământul primar din județele BRĂILA, BUZĂU, CONSTANȚA, GALAȚI, TULCEA, VRANCEA, în vederea participării la cursul de formare profesională continuă ”CRED-Curriculum relevant, educație deschisă pentru toţi”. Formare nivel II – învățământ primar”, acreditat de Casa Corpului Didactic Buzău în cadrul proiectului “CURRICULUM RELEVANT, EDUCAŢIE DESCHISĂ pentru toţi – CRED”
SELECTIE EXPERTI CRED – 29.10.2018
Anunt selectie experti externi
SELECTIE FORMATORI CRED – 28.08.2018
CASA CORPULUI DIDACTIC Buzău, anunţă organizarea selecţiei pentru ocuparea unor posturi de formatori în regiunea SUD-EST în cadrul proiectului POCU “CURRICULUM RELEVANT, EDUCAŢIE DESCHISĂ pentru toţi” – CRED, Cod SMIS 2014+: 118327