Corpul național de profesori mentori din învățământul preuniversitar înscris în Registrul național al profesorilor mentori din învățământul preuniversitar ,cf OME nr. 6173/28.10.2022 publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1090 din 11.11.2022, partea I
Corpul național de formatori în domeniul mentoratului de carieră didactică din învățământul preuniversitar cf OME nr. 6177/31.10.2022 înscris în Registrul național al formatorilor din învățământul preuniversitar publicat în Monitorul Oficial al României nr. 1090 din 11.11.2022, partea I
Ordin nr. 4.800/26.08.2022 privind aprobarea programelor școlare din categoria curriculum la decizia școlii, nivel liceal
Ordinul de ministru Ordin nr. 4.800/26.08.2022 privind aprobarea programelor școlare din categoria curriculum la decizia școlii, nivel liceal, elaborate în cadrul proiectului sistemic Profesionalizarea carierei didactice – PROF – POCU/904/6/25/Operațiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587, al cărui beneficiar este Ministerul Educației
Alte informații utile sunt disponibile în ordinele de ministru anexate.
- Anexa 1: Programă școlară pentru disciplina opțională Educație digitală și abilități media – Curriculum la decizia școlii, nivel liceal (Clasele IX – XII)
- Anexa 2: Programă școlară pentru disciplina opțională Educație incluzivă și dezvoltarea gândirii critice – Curriculum la decizia școlii, nivel liceal (Clasele IX – X)
- Anexa 3: Programă școlară pentru disciplina opțională Strategii metacognitive – Curriculum la decizia școlii, nivel liceal (Clasa a X-a)
- OME_4800_ 2022_programe_PROF.pdf
- Anexa_1_OME_4800_ 2022_Programa_CDS_EDAM_EDUCATIE DIGITALA SI ABILITATI MEDIA_liceu.pdf
- Anexa_2_OME_4800_ 2022_Programa_CDS_EDIDGC_EDUCATIE INCLUZIVA SI DEZVOLTAREA GANDIRII CRITICE_liceu.pdf
- Anexa_3_OME_4800_ 2022_Programa_CDS_SMETA_STRATEGII METACOGNITIVE_liceu.pdf
OME nr. 4.523 din 10 august 2022 privind aprobarea componenței rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2022-2023
Ordinul de ministru atașat aprobă componența rețelei naționale a școlilor de aplicație pentru anul școlar 2022-2023, în contextul implementării proiectului necompetitiv sistemic-POCU/904/6/25/Operațiune compozita OS 6.5, 6.6 , cod SMIS 146587 – Profesionalizarea carierei didactice – PROF , în care Ministerul Educației este beneficiar.
Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 824 din 22.08.2022, Partea I.
Alte informații utile sunt disponibile în ordinele de ministru anexate.
În contextul implementării proiectului necompetitiv sistemic-POCU/904/6/25/Operațiune compozita OS 6.5, 6.6 , cod SMIS 146587 – Profesionalizarea carierei didactice-PROF, în care Ministerul Educației este beneficiar, în cadrul activității A2.1 Elaborarea/revizuirea cadrului normativ care să permită organizarea și funcționarea mentoratului de carieră didactică, ca mecanism instituțional în învățământul preuniversitar din România, Subactivitatea A5.1. Crearea cadrului necesar operaționalizarii mecanismului institutional al mentoratului de cariera didactica în învățământul preuniversitar, la nivelul Centrului Național de Mentorat al Carierei Didactice și Subactivitatea A5.4. Crearea cadrului necesar operaționalizarii mecanismului institutional al mentoratului de cariera didactica, la nivelul rețelei de scoli de aplicație care funcționeaza în sistem de consorțiu scolar în cadrul Bazelor de practica pedagogica – BPP, au fost elaborate următoarelor documente:
- Ordin nr. 4223 din 6.07.2022 privind organizarea și desfășurarea activităților de suport didactic și metodic precum și a celor de mentorat didactic în unitățile de învățământ componente ale bazelor de practică pedagogică în anul școlar 2022-2023, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 725 din 19.07.2022, Partea I;
Prezentul ordin reglementează organizarea și desfășurarea activităților de suport didactic și metodic precum și a celor de mentorat didactic în cadrul bazelor de practică pedagogică-BPP, organizate cf. OMEC nr. 3654 din 12.04.2021, în contextul implementării proiectului necompetitiv sistemic-POCU/904/6/25/Operațiune compozita OS 6.5, 6.6 , cod SMIS 146587 – Profesionalizarea carierei didactice-PROF, în care Ministerul Educației este beneficiar.
OME nr. 4223/2022
- Ordin nr. 4224 din 6.07.2022 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 722 din 19.07.2022, Partea I.
” Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile, aprobată prin OME nr. 4224/6.07.2022 reglementează procesul de asigurare a calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile.
Conform prezentei metodologii – cadru, dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar se fundamentează pe standardele profesionale pentru profesia didactică, pe standardele de calitate şi pe competențele profesionale, adecvat rolurilor didactice.
În funcție de tipul de competențe dezvoltate, de abilități și deprinderi, de raportarea la domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate și de modalitatea de validare calitativă, documentul conține reglementări privind următoarele tipuri de programe pentru dezvoltare profesională continuă:
1) Programe pentru dezvoltare profesională continuă acreditate – programe acreditate constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate sau în domeniul psihopedagogic și metodic pentru evoluția în cariera didactică și management educațional strategic;
2) Programe pentru dezvoltare profesională continuă complementare – programe complementare constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, în domenii complementare specializării;
3) Programe pentru dezvoltare personală și abilitare funcțională – programe pentru abilitare funcțională constituie forme ale dezvoltării personale a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, în sensul dezvoltării abilităților și deprinderilor în domenii conexe domeniului educațional dar care asigură suport pentru autonomia pedagogică și pentru dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate.
Alte informații utile sunt disponibile în ordinele de ministru anexate.
OME nr. 4224/2022
Anexa_OME_nr_4224_6.07.2022_Metodologie_programe_formare_in cariera_didactica
Anexa_1_la_Metodologie_OME_nr_4224_6.07.2022_Acreditare
Anexa_2_la_Metodologie_OME_nr_4224_6.07.2022_Implementare
Anexa_3_la_Metodologie_OME_nr_4224_6.07.2022_Certificare
Anexa_4_la_Metodologie_OME_nr_4224_6.07.2022_Comunicare